Páťák, už?!

Pátý ročník. Páťák. Skoro pět let od maturity. Zní to trochu zvláštně, když si to takle člověk vysloví nahlas. Je to neuvěřitelné, jak čas rychle plyne. Když jsem vůbec poprvé vkročila do budovy fakulty jako ještě nerozkoukaný prvák a potkala starší studenty, jak sebejistě sbíhají schody, smějí se, připadalo mi, že už mají celou medicínu na dosah ruky. Působilo to na mě tak vzdáleně a nedosažitelně. Teď, když už jsou dvě třetiny studia za námi a už jsme takoví "mazáci" pořád čekám, až se dostaví nějaký nový pocit. Stále si ale připadám stejně, vlastně nevím, co přesně dělám, ale snažím se, aby to na mně bylo co nejméně znát.

Když jsem za sebou měla v červnu poslední zkoušku z dermy, byla to obrovská úleva. Ačkoliv se mi zdál čtvrťák asi jako nejpříjemnější ročník, neurologie ho dovedla spolehlivě pokazit a všichni jsme se nemohli dočkat až ji budeme mít z krku. O neurologii i dermě chystám samostatné články s radami a tipy, které mi pomohly, takže určitě sledujte blog :-).


Během prázdnin jsme se účastnili také povinných praxí. Strávili jsme dva týdny na chirurgii a dva na interně. Určitě doporučuji si domlouvat místa a termíny s dostatečným předstihem, ideálně na začátku letního semestru. Kromě praxe na hradecké chirurgii si musíte vše zajistit samostatně. Piště přímo přimářům nebo přednostům kliniky, kde si přejete praxi strávit. Myslím, že jsme se většinou všichni shodli na tom, že nám praxe mimo FNHK přišly přínosnější. Za sebe můžu doporučit buď menší nemocnici, kde nejsou okukující stážisti denní chléb, ale spíš zvláštnost a kde si na vás najdou čas, anebo, pokud budete absolvovat stáž v hradecké fakultní nemocnici, myslím, že je nejlepší se domluvit s nějakým konkrétním doktorem nebo doktorkou, kteří váš třeba učili na praktikách a zdáli se vám fajn. Stojí za to se trochu ozvat, pokud si vás doopravdy nikdo nebude všímat a zkusit zajít i na ambulance nebo na Emergency, ať ten čas, který na praxi strávite, stojí opravdu za to.

Prázdniny byly krásné a plné skvělých zážitků. O to těžší byl návrat do reality všedních školních dní. Naším momentálně největším strašákem je zkouška z interny. Jinak zatím vyvalujeme bulby na očním, natahujeme uši na ORL a vracíme se do dětských let na pediatrii.


Po delší prázdninové pauze jsem zpátky! Můžete se těšit na další články.

Vaše J.

Komentáře

Oblíbené příspěvky