10 věcí, které asi nikdy nepochopím

Čím dál častěji mi v hlavě vyvstává tatáž otázka: "Proč?" doprovázená výrazem plným ryzí nechápavosti. Následuje polemizace nad tím, jestli jsem divná, či snad přeháním, nebo nad takovými situacemi (doufám :-D) zůstává rozum stát nejenom mně. Sepsala jsem seznam věcí, kterým asi nikdy neporozumím. A budu ráda, když se v některých bodech také najdete.

1. Proč jsem nikdy neuklouzla po slupce od banánu.

2. Proč, když se na praktikách vyhlásí sháňka po "dobrovolníkovi", nepřijde dopředu varování, že mu bude za odměnu zastrčena sonda do slzného kanálku.

3. Proč se mezi mediky v prváku vytváří takové konkurenční prostředí. Nevím, zda to teď funguje pořád stejně, ale nám po každém testu chodil do skupinového mailu výsledek posledního mikrotestu. Postupně se výsledky uspořádaly do přehledné tabulky, aby bylo na první pohled vidět, kdo je ten "šprt na předních příčkách" a ten "bourák, co to má na háku", který uzavíral pořádí. Hodnocení zápočtových testů bylo k dispozici na jmenném seznamu pro celý ročník. Takže jste se, ať už jste sami chtěli nebo ne, dostali do škatulky, ze které se možná budete snažit vymanit celé studium. Nepřipadá mi fér, že každému mohou být k dispozici vaše známky, které o vás můžou bez jakéhokoli vašeho přičinění promlouvat.

4. Proč se autobusy vytápějí, když je venku počasí na tričko.

5. Proč mají lidé tendenci hodnotit a předávát svůj názor, aniž by s danou věcí měli sebemenší zkušenost.

6. Proč se často na původně dobrých myšlenkách vždycky hledá důvod, kvůli němuž to zaručeně nebude fungovat.

7. Proč někdy tolik dávám na mínění druhých, přitom ve skutečnosti mě nikdo nebere tak vážně a tolik se mnou nezaobírá jako já sama. A ať už si nás bude kdokoli myslet cokoli, neprožije a ani nevyřeší danou situaci za nás.

8. Proč se někteří vyučující ohánějí otřepanou frází: "Je lepší se hloupě ptát, než chytře mlčet.", když vás po vaší (snad očekáváné) ne zrovna nejmoudřejší otázce po zásluze odmění osvěžující sprchou ironie.

9. Proč si medik nemůže dovolit onemocnět aneb jedna omluvená absence potvrzená třemi odborníky společně s podrobně vypracovanou esejí nám zkrátka musí stačit.

10. Proč lékaři kouří.

Vaše J.

Komentáře

Oblíbené příspěvky