Otázky, co se honí hlavou budoucím prvákům

Odpovědi na otázky, které mi probíhaly hlavou před prvákem:

  • Mám jet na adaptační kurz?
Určitě ano! Jestli váháte, protože máte strach ze seznamování a jste spíš stydliví, nemějte obavy, vše se odehrává nenásilnou formou, nikdo vás nebude nutit dělat něco, co by se vám nezamlouvalo nebo čeho se bojíte. Máte skvělou možnost se seznámit s lidmi z vašeho ročníku a věřte mi, že s čím více lidmi se skamarádíte, tím pro vás bude nástup do školy snadnější. Navzájem si pomůžete, poradíte a podělíte se o své zkušenosti. Zjistíte, že jste všichni na jedné lodi, každý se cítí trochu nesvůj a neví, co může od prvního ročníku očekávat. Také získate cenné rady od starších studentů, kteří kurz pořádají.
Na celý den je připravený program, nejčastěji ve formě soutěží a her, kdy budete předem rozděleni do týmů (během kurzu se týmy mění, abyste se poznali s co největším počtem lidí). Mimo to utvoříte i tým s kolegy z vaší studijní skupiny. Největší a nezapomenutlený zážitek je křest mediků - i kdyby to byl jediný důvod, stojí za to kvůli němu na kurz vyrazit.



  • Měla bych se už začít učit?
Pokud přemýšlíte o tom, zda by se vám nevyplatilo začít se učit už o prázdninách, rozhodněte se sami za sebe. Domnívám se ale, že to opravdu není nutné. Naopak si myslím, že nejdůležitější je si o prázdninách pořádně odpočinout, zažít něco hezkého a nabrat sílu, elán a sebevědomí do náročného studia. Pokud byste ale opravdu neměli do čeho píchnout, můžu doporučit naučit se anatomické směry a roviny, zabere to málo času a bude se vám to hodit už na první přednášku.

  • Jak si zapisovat na přednášce?
Asi se vám to bude zdát jako banální starost, ale opravdu jsem nad tím přemýšlela a chvíli mi trvalo, než jsem přišla na to, jak nejrychleji a nejpraktičtěji psát poznámky. Vyzkoušela jsem zapisování do prázdného sešitu, do tabletu s připojenou klávesnicí i ručně do vytištěných podkladů k přednáškám. Nakonec se mi nejvíce osvědčila poslední možnost. Tyto podklady jsou ke stažení na Moodle příslušného ústavu. Co se týká přednášek z histologie, doporučuji je spíš tisknout těsně před samotnou přednáškou, paní doc. M. je často upravuje a přidává text, tak abyste před sebou měli konečnou verzi.
Ve škole máte k dispozici tiskárnu ve druhém patře na ústavu biofyziky. Zazvoníte na paní sekretářku u dveří na konci chodby, kde si nabijete svou průkazku. Poté se přihlásite k počítači pod svými přihlašovacími údaji (vždy musíte tisknout přihlášeni na svůj účet, nikoli na účet spolužáka, protože systém by váš průkaz nepřijal), na Moodle si vyhledáte požadovanou přednášku, zvolíte tisk a přiložíte váš průkaz ke snímači.

  • Zvládnu to?
Tohle je otázka, kterou jsem si pokládala celý první ročník vždy, když toho na mě bylo už příliš - testy, zkoušky, nedostatek spánku, stres, strach, nejistota. A odpověď nikoho dalšího vás nepřesvědčí, musíte si tuhle otázku zodpovědět vy sami. Myslím si, že nic není nemožné a každý jsme mnohem silnější, než se cítíme. Možná si budete muset odepřít věci, které jste mívali rádi, ale věřte mi, stojí to za to. Když se do toho pořádně zakousnete a položíte se do učení, nic vás nemůže zastavit. Snažte se co nejvíce motivovat - kupte si za úspěšný test něco dobrého, pochubte se rodičům a kamarádům, pochvalte se. Pokuste se nezapomenout, že je to váš splněný sen a že spousta z vašich vrstevníků si ho nemohla splnit. Tak toho využijte.

Medička Jozefína


Komentáře

Oblíbené příspěvky